torstai 10. marraskuuta 2016

Motivaatiotreeniä

Onko sulla ollu joskus hankala saada siitä motivaatiosta kiinni? Onko tehnyt tiukkaa lähteä salille? Tai vaikka salille asti pääsisikin, niin täällä pimeässä pohjolassa on joskus vähän vaikea päästä vauhtiin ja tekemisen makuun. Kaikilla laiskottaa joskus, niin myös mulla. Ajattelinkin nyt kertoa vähän mun tämän hetken motivaatioajatuksista, niistä, jotka saa mut ylös sohvalta, tekemään vielä yhden sarjan ja vielä pari toistoa lisää.


Mulla on pari kikkaa, jotka saa mut tekemään lujempaa, kovempaa ja enemmän, ja jaan ne nyt sun kanssa:

  •  Ensimmäisenä on vanha kunnon mielikuva. Oon nähnyt Instassa jonkun superkovat takareidet, jota mietin takareisiä tehdessä. Tässä on hyvä esimerkki siitä, miksi koen että vertailusta on joskus hyötyäkin. (Kirjoitin siitä enemmän tekstissäni Ajatuksia vertailusta.) Mielessä on joku tietty tavoite johon haluan päästä ja se onnistuu sillä, että teen vielä sen yhden toiston. Se ajatus auttaa jaksamaan ja motivoi tekemään vielä vähän kovempaa.
 
  • Toisena tämä ah niin ihana peilikuva- ajatus. Tää saattaa nyt kuulostaa vähän hassulta, mutta kerron tän nyt silti. Jokainen meistä tsekkailee välillä sitä peilikuvaansa ja tutkii onko muutosta tullut, mikä osa kehosta tarvitsisi lisää treeniä (eikä sitten unohdeta katsoa myös sitä mihin on onnistunut saamaan jo hyvin edistystä!) ja niin edelleen. Mä mietin siinä peilin edessä, että onkohan vaikka kankussa nyt tarpeeksi lihaa, pitäiskö sinne saada lisää, ja muistan sen ajatuksen salilla. Mä ajattelen, että en halua seuraavalla kerralla miettiä peilin edessä että miksi en puskenut lujempaa, miksi en antanut kaikkeani kun siihen oli tilaisuus.
  •  
     
  • Kolmantena on se THE tavoite. Ajatus siitä, mitä kohti tähdätään ja mikä siellä tulevaisuudessa odottaa. KISALAVA. Mietin aika paljon treenillä sitä, että tulen jossain vaiheessa seisomaan siellä lavalla pikku-pikku bikineissä, paljetit kimallellen ja tukka töötingissä ja toivottavasti ylpeänä itsestäni ja saavutuksestani. Lavalla seistessäni en halua miettiä, että "olisinpa tehnyt enemmän" tai "kunpa olisin jaksanut kovempaa". En halua arvuutella olisinko pystynyt parempaan jos olisin antanut kaikkeni. Kun annan kaikkeni, pystyn seisomaan siellä lavalla ylpeänä omasta saavutuksestani ja tietäen, etten olisi voinut tehdä mitään paremmin. SE on minulle se tavoite, ei niinkään palkintosijat.





    Tulipa siinä paatosta kerrakseen, mutta olipa sulla sitten kisatavoite tai ei niin toivottavasti saat näistä ajatuksista jotain myös itsellesi. Tavoitteesi, tai se syy miksi olet kiinnostunut terveellisistä elämäntavoista, urheilusta, fitneksestä tai ihan jostain muusta voi olla aivan eri kuin minulla. Mikä ikinä sitten onkaan juuri SINULLE tärkeää, toivon että sait itsellesi motivaatiota tai inspiraatiota oman motivaation lähteesi löytämiseksi tästä kirjoituksesta.


    Haluan myös kiittää lopuksi kaikkia jotka ovat käyneet tykkäilemässä Instagramissa @ididit_suvi kuvista ja tägäämässä #BiancaneveAmbassador- tägiä kuviini. Suuri kiitos tuestasi ja avustasi, olen onnellinen jokaikisestä tykkäyksestä ja tägäyksestä jonka saan! On ihan sama riittääkö se saamaan mut ambassadoriksi vai ei, sillä jo se että autatte mua tässä tempauksessa, on jo paljon! <3

    (Ai mikä ambassador? Lue edellinen postaukseni täältä!)


    PS.Vielä ehtii tykkäillä ja tägäillä mun kuvista, jokainen tykkäys auttaa! 

    Ei kommentteja: